Totaal aantal pageviews

vrijdag 2 december 2011

Aandacht????

Op het enigszins regenachtige eiland Curaçao is het vandaag vrijdag 2 december 2011 geworden. Het is inmiddels ongeveer half zeven in de avond, hetgeen betekent dat het in Huize Hoofdredacteur weekeinde is geworden. Een weekeinde dat in het teken zal staan van de Goedheiligman, dat zult U vast en zeker begrijpen. Echter, alvorens de goede Sint in persoon de hand kan worden geschud, is het allereerst tijd U even bij te praten rond de actuele stand van zaken op dit warme eiland. Er gebeurde namelijk wederom van alles. En zoals steevast met enige regelmaat, kunt U daarover alles lezen in deze editie van “een zonnig avontuur.”
Het was gisteren, aan het einde van de middag tegen een uur of vijf, dat Uw Hoofdredacteur een telefonische oproep ontving. Uw Hoofdredacteur stapte juist op dat moment, na 13 gevoerde sollicitatiegesprekken, in zijn auto toen de bachata beltoon (aventura met dile el amor) zich liet horen. Uw Hoofdredacteur nam het apparaat op en hoorde het volgende: “Hallo Hoofdredacteur, het is de 95% Fries hier. Hoe gaat het je, alles goed? Ik kom net van het werk in Den Haag en rijd hier door een kille grauwe polder. Juist op dat moment moest ik even aan je denken. Het weer zal wel goed zijn of niet? Ach, mijn werk bevalt prima maar wel denk ik, samen met mijn 95% Friese eega, nog dagelijks even aan Curaçao. Niet dat ik het mis hoor, maar ja, ik rijd hier wel door een kil en grauw polderlandschap. Nou, leuk je even gesproken te hebben, neem maar gauw een Polarretje. Ik spreek je weer, groeten!” U begrijpt, het gesprek maakte een enorme indruk op Uw Hoofdredacteur. Ik beloof U dat ik een volgende keer alle mogelijke moeite zal doen om in ieder geval iets terug te zeggen.
Na dit uitvoerige gesprek was Uw Hoofdredacteur verheugd dat Huize Hoofdredacteur in zicht was gekomen. Blij werd hij begroet door de Olijke Twee en Moeder de vrouw. “Hallo lieverdjes”, zei Uw Hoofdredacteur tot de Olijke Twee. “Nu niet Pap, we zitten een film te kijken. Zoop in Amerika, leuk joh. Straks hebben we wel even tijd voor je.” Nou, dan Moeder de vrouw maar even gedag gezegd: “Hoi lief, alles goed gegaan vandaag?” Per omgaande kwam er respons: “Hallo, alles prima hoor, ben even druk. Spreek je straks wel.” U begrijpt, wat aandacht krijgen valt vandaag de dag nog niet erg mee. Uw Hoofdredacteur nam zijn toevlucht tot een truc. “Hé jongens, ik zie een rode mijter hard uit de tuin weglopen. Volgens mij heeft hij iets achtergelaten, ik weet alleen niet wat. Ik durf niet te gaan kijken, jullie wel?” Deze oproep had onmiddellijk het gewenste effect. De tuin werd door het olijke tweetal nauwgezet onderzocht waarbij twee pakjes werden aangetroffen. In de pakjes, een helm om te fietsen. “Eindelijk iets wat we hadden besteld”, zo luidde het in koor. Het gevolg liet zich raden. Toen het tijd werd om naar bed te gaan moest de helm mee en vandaag moest het attribuut ook mee naar de school. Naar later bleek had dochterlief in de klas zelfs geweigerd de helm af te zetten: “mijn vader heeft gezegd dat ik hem op moet houden om me niet te bezeren wanneer ik van mijn stoeltje val.” Het is me het stelletje wel…..
Tot slot nog even een eerbetoon aan het cluppie waarvan Uw Hoofdredacteur een fervent aanhanger is: Heracles Almelo. Klaarblijkelijk hadden de elf helden het op hun heupen vandaag, VVV Venlo werd met maar liefst 7 – 0 aan de zegekar gebonden. U begrijpt, dat maakt voor Uw Hoofdredacteur weer een heleboel goed. Dat het Nederlands Elftal vandaag gekoppeld werd aan Duitsland en Portugal om, ergens aan de Russische grens, poulewedstrijden om de Europese Voetbaltitel te gaan spelen, dat moeten we vandaag maar even laten voor wat het is. Het gezin Hoofdredacteur is namelijk moe, zo aan het einde van de week. Daarnaast dient de batterij vanzelfsprekend te worden opgeladen voor het komende personeelsfeest van morgenavond. En daarom hoort U in een volgende editie weer meer. Fijn weekeinde!

Wordt vervolgd…..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten