Totaal aantal pageviews

donderdag 13 maart 2014

Gebakken lucht?

Het is inmiddels donderdag 13 maart geworden op het eiland Curacao. Het zo fraaie eiland, waar eigenlijk dagelijks wel van alles gebeurt, gaat op dit moment nog schuil onder een beetje bewolking. Daar zal echter, in de loop van de ochtend, waarschijnlijk snel verandering in gaan komen wanneer het zonnetje zich zal melden. Het is dus donderdag vandaag en dat maakt dat het weekeinde met rasse schreden nadert. Nog slechts twee werkdagen resteren er voor Moeder de vrouw en voor Uw Hoofdredacteur alvorens kan worden genoten van twee vrije dagen. Vrije dagen die op dit eiland altijd zeer welkom zijn nu er steevast de mogelijkheid bestaat om heerlijk uit te rusten in de tuin of aan het strand. Het leven in "De West" is zo gek nog niet, dat vindt althans Uw Hoofdredacteur.

Het was, enkele jaren geleden, een zeer opmerkelijk bericht wat de media haalde. Immers, in het bericht werd melding gemaakt van de mogelijkheid tickets te kopen voor een heuse ruimtevlucht vanaf Curacao. Tegen betaling van zo ongeveer een ton aan dollars werd een toegangsbewijs afgegeven voor een zitplaats in een echt ruimtevoertuig. Ondermeer deejay Armin van Buuren en topmodel Doutzen Kroes kochten dan ook maar snel een kaartje. Weliswaar was de raket nog niet helemaal af, maar vanaf eind 2014 zou het luchtruim gekozen kunnen worden, dat was wel zeker. Echter, wat zeker is, is dat op Curacao nooit iets zeker is. En zeker wanneer er data worden genoemd, is het raadzaam om al bij voorbaat een beetje rekening te gaan houden met een zekere speling. Zo ook dus in dit geval. Gisteren werd namelijk bekend gemaakt dat de eerdergenoemde datum van 2014 niet haalbaar meer is. Een eerste testvlucht met de Lynx-raket dient nog altijd plaats te vinden en er dient tevens een, waarschijnlijk lang, vergunningentraject te worden doorlopen. Ruimtevluchten vanaf Curacao? Voorlopig lijkt het dan ook slechts gebakken lucht!
De jongste olijkerd, Levi geheten, is er eindelijk helemaal uit! Hij weet namelijk volstrekt zeker wat hij in zijn latere leven wil gaan doen. "Pap, ik weet het helemaal zeker! Ik word later professor. Dat lijkt me een bijzonder leuke baan. Ik ziet tenminste op televisie regelmatig dat een professor allerlei proeven uitvoert, en dat wil ik ook. Mag dat Pap?" U begrijpt, Uw Hoofdredacteur was wel even stil na deze indrukwekkende mededeling. Niet iedereen heeft immers een zoon die duidelijk weet dat hij professor wil worden? Uw Hoofdredacteur besloot dan ook om het mannetje eens even te vragen waarom hij deze keuze had gemaakt. "Ja, dat weet ik eigenlijk zelf niet Pap. Ik wilde eerst voetballer worden, maar daar heb je me afgehaald omdat ik steeds stond uit te rusten op het veld. Ik dacht vervolgens, dan is het wellicht beter om professor te worden. Al heb ik eigenlijk geen enkel idee hoe je het kunt worden of wat je dan moet doen. Weet jij dat eigenlijk wel Pap? Of mag ik weer gewoon op voetbal?"

In de agenda van Uw Hoofdredacteur was de dag van vandaag eigenlijk gereserveerd voor een bezoek aan een mooi eilandje in de buurt: Bonaire. De organisatie waar Uw Hoofdredacteur dagelijks werkzaam is, zou daarvoor de tickets regelen. Dat gebeurde echter op een wijze die vergelijkbaar is met het verhaal over de ruimtevluchten, al is dat niet helemaal het geval. Dit keer ging de vlucht namelijk wel, maar was verzuimd de tickets tijdig te betalen. Helaas, helaas, de reis kon dan ook geen doorgang vinden en de (veel) rustiger Fries werd daarover ingelicht. Deze zou immers, nu hij op Bonaire werkzaam is, Uw Hoofdredacteur komen afhalen van het locale vliegveld. Overigens, van uitstel kwam gelukkig geen afstel. Inmiddels is het namelijk wel gelukt om tickets te krijgen, maar dan voor de vlucht van komende dinsdag. Nou ja, wat in het vat zit verzuurt gelukkig niet!
Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten