Totaal aantal pageviews

dinsdag 22 oktober 2013

Een vrijdagbeen.....

Het is inmiddels dinsdag 22 oktober 2013 geworden op het zo fraaie eiland Curaçao. Het is te merken dat het regenseizoen zo langzamerhand aanstaande is; bij tijd en wijle is het tamelijk bewolkt op Curaçao en zo af en toe valt er al een buitje regen. Gisterenavond schoot het Uw Hoofdredacteur door zijn hoofd dat het alweer bijna drie jaar geleden is dat het gezin Hoofdredacteur zo ongeveer wegspoelde uit hun huis tijdens de storm Tomas. Hopelijk blijft ons dat de komende weken bespaard. Gelukkig staat het huis waar het gezin Hoofdredacteur thans verblijft een stuk hoger dan dat van enige jaren geleden; het zal dus vast en zeker wel meevallen. Het is vandaag een heuglijke dag nu Uw Hoofdredacteur de eerste vakantiedag van de komende twee weken mocht begroeten. Immers, het is zo dat Moeder de vrouw weer eens een immense lijst van klusjes heeft opgesteld waarbij het uitermate handig is om een paar weken vrij te zijn. Een mooie bijkomstigheid is dat Uw Hoofdredacteur dan tegelijkertijd de mogelijkheid heeft om U dagelijks te voorzien van een nieuwe editie van "Een Zonnig Avontuur."

Het was gisteren, zo ongeveer tegen de klok van elven, toen Uw Hoofdredacteur telefoon ontving. "Ach Bon Dia! U spreekt met de monteur van UTS. U heeft Internet besteld? Welnu, ik kom het nu brengen. Ik sta bij U voor de poort, maar ik zie slechts twee keffertjes. Waar bent U?" Uw Hoofdredacteur berichtte de man aan het apparaat dat hij aan het werk was, maar wel mogelijkheden zag om onmiddellijk de poort voor hem te komen openen. Dit om te voorkomen dat een volgend bezoek nog weken op zich zou laten wachten. Dientengevolge reed Uw Hoofdredacteur supersnel naar huis en liet de man binnen. De monteur zuchtte en steunde terwijl hij welhaast volledig mank liep. "Is er iets met Uw been?" zo vroeg Uw Hoofdredacteur belangstellend. De man lachte wat schamper toen hij sprak: "Nee hoor. Het is maandag vandaag en mijn been heeft besloten op die dag niet te werken. Op vrijdagen loop ik normaal gesproken al een stuk beter. Eens even kijken. Waar zit Uw telefoonaansluiting? Oh, ik zie het al. Wat mooi, er staat al een trapje bij. Mag ik daar even op gaan zitten? En heeft U wellicht ook wat te drinken voor me?"
Pakweg een uurtje later, toen het been van de monteur weer enigszins te buigen bleek, zat er al een stekkertje in de telefoonaansluiting. Aan het stekkertje werd een kastje gehangen waarop de man sprak: "Ik ga nu even naar een kast in de buurt. Daar herken ik Uw aansluiting en dan zorg ik ervoor dat alles weer prima werkt. Ik ben binnen 10 minuten bij U terug. Tot zo!" Nou, U begrijpt het al. Een kwartier verstreek, een half uur verstreek en een uur verstreek. Uiteindelijk, zo ongeveer een uur of twee na zijn vertrek, meldde zich stiefbeen weer eens. "Ah, Bon Tardi! Ik voelde ineens dat ik wat draaierig in mijn buik werd. Ik ben dus even wat kabritu gaan eten. Met een stukje geit in je maag gaat het werken immers plots een stuk beter? Eens even kijken, wat moet er nog gebeuren. Oh ja, het modem moeten we aansluiten!" Wederom werd er een half uurtje lang ingespannen naar allerlei draden gekeken. Daarna concludeerde de monteur: "Het werkt niet! Uw modem is stuk. Ik heb er geen andere verklaring voor. Goh, wat ben ik moe!"  

Uw Hoofdredacteur, niet voor een gat te vangen, haalde nog twee andere modems uit zijn voorraadkast. "Probeer deze dan eens heer monteur." Al zuchtend sloot de man de ene na de andere modem aan om vervolgens te concluderen dat ook die beide modems een ernstig defect vertoonden. "Ik kom morgen terug met een nieuw modem. U moet even uitvinden waar de telefoonkabel het huis binnenkomt. Als U dat hebt gevonden, kunt U dan vast een brede sleuf uitgraven? Dan leg ik er morgen even een nieuw kabeltje in. Morgen is het dinsdag of niet? U zult zien, dan wil mijn been ook al een stukje beter. Ayo!" Sneller dan een straaljager vertrok de monteur, Uw Hoofdredacteur in opperste verwarring achterlatend. Na het vertrek van stiefbeen besloot Uw Hoofdredacteur om de draadjes nog eens opnieuw in een modem te stoppen. En zie: plots was daar Internet. Het graven van de sleuf laat Uw Hoofdredacteur dan ook graag aan stiefbeen zelf over; waarschijnlijk komt die wat later vandaag!
Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten