Totaal aantal pageviews

zaterdag 24 augustus 2013

"Oost West, thuis best!"

Vandaag is het zaterdag 24 augustus 2013 geworden op het zo fraaie eiland Curaçao. Het is half twaalf in de ochtend en Uw Hoofdredacteur is al vele uren in touw. Immers, de jongste olijkerd, Levi geheten, meldde zich al iets na kwart over zes bij de echtelijke sponde met de mededeling dat hij "ontzettende honger" had. U begrijpt, Uw Hoofdredacteur wil zijn kinderen niet laten verhongeren en dientengevolge begon de dag dus al uitermate vroeg. Niet dat dit heel erg was overigens, het gaf Uw Hoofdredacteur de gelegenheid om al iets na openingstijd bij de plaatselijke grutter aanwezig te zijn. Er moesten immers vele zaken worden ingeslagen voor de BBQ van hedenmiddag. Welnu, inmiddels is dat allemaal gelukt en heeft uw Hoofdredacteur ruimschoots te tijd om U te voorzien van een nieuwe editie van "Een Zonnig Avontuur."

Het was gisteren de laatste schooldag van de week voor de Olijke Twee. Uw Hoofdredacteur had besloten hen op te gaan halen vanaf het schoolplein. Aldaar aangekomen meldden zich de beide olijkerds met aan hun hand een vriendinnetje. "Kunnen we spelen Pap. Mag ik met Myrthe mee? Oh Pap, als Julia met Myrthe meegaat, kan Lotje dan bij mij spelen?" Het grote onderhandelen was, zoals het iedere dag gaat, alweer begonnen. Maar goed, uiteindelijk reisde dochterlief met vriendin Myrthe mee en nam Uw Hoofdredacteur de jongste olijkerd met diens vriendinnetje Lotje op sleeptouw. Iets na vieren in de middag werd het meiske door haar vader opgehaald. Snel fluisterden de speelkameraadjes elkaar nog iets toe waarna de volgende vraag werd gesteld: "Pap, mag ik bij Lotje logeren? Van Lotjes moeder mag het!" Dat vond Uw Hoofdredacteur overigens wel wat vreemd, nu de bewuste moeder de gehele dag nog niet in beeld was geweest. Echter, Lotjes vader liet zich niet kennen: "Als het van je moeder mag, mag het van mij ook!"
En, zo kon het dan ook zijn dat de kleine man als een speer zo snel een koffertje inpakte met spullen voor de nacht en de volgende ochtend. Met een welgemeend: "Doei Pap!" vertrok het ventje voor zijn logeerpartijtje. Enige uren later, zo tegen een uur of negen in de avond, rinkelde de telefoon van Uw Hoofdredacteur. Aan de telefoon de jongste olijkerd. "Hallo Papa, je spreekt met Levi. Papa, ik ben heel erg verdrietig. Ik heb je namelijk helemaal geen kusje gegeven toen ik vanmiddag wegging. En ik mis ook heel erg dat je me niet kunt voorlezen voor het slapen gaan. En nu Papa, kan ik helemaal niet slapen en voel ik me heel erg verdrietig. Wil je me alsjeblieft komen ophalen Papa?" U begrijpt het al, sneller dan snel zat Uw Hoofdredacteur in zijn auto om naar het huis van Lotje te gaan afreizen. Aldaar aangekomen stond het kleine ventje al buiten te wachten, met zijn koffertje in de hand. U ziet: "Oost West, Thuis best!"
 

Alweer enige tijd geleden besteedde Uw Hoofdredacteur aandacht aan een zogenaamde karetschildpad die vele eieren had verstopt op het strand van Lagun. Welnu, de vele vrijwilligers op dit strand hadden klaarblijkelijk een eerdere eiermissie van deze schildpad gemist. Wat was namelijk het geval? Welnu, de afgelopen nacht maakten zich 65 schildpadjes los van de vele eierschalen en trokken richting zee. Het bleek dat er, op een totaal onverwachte plek, al eerder eieren door de karetschildpad waren neergelegd. Eieren die de afgelopen nacht dus uitkwamen. Een prima generale repetitie voor het moment dat de vele eieren die thans nog op het strand liggen, zullen gaan uitkomen. U ziet, met het aantal schildpadden op dit mooie eiland is het zo slecht nog niet gesteld!

Wordt vervolgd.....    

Geen opmerkingen:

Een reactie posten