Totaal aantal pageviews

woensdag 17 oktober 2012

E bella Italia.....

Het is vandaag woensdag 17 oktober 2012 geworden op het warme eiland Curaçao. Was het zo dat het in de vroege ochtend enigszins waaide en een ietwat regende op dit eiland, inmiddels is de temperatuur nu, net na zevenen in de ochtend, alweer behoorlijk gestegen. Het zonnetje brak een paar minuten geleden met kracht door de wolken, het zal vandaag dan ook weer een zeer warme dag worden, zo schat althans Uw Hoofdredacteur in. Het is woensdag vandaag en er resteren nog slechts vandaag en morgen alvorens Curaçao een zeer spannende dag tegemoet kan zien. Het is immers bijna vrijdag de 19e oktober, de dag van de waarheid! De spanning rondom de komende verkiezingen wordt almaar opgebouwd nu steeds meer media de dag van vrijdag in hun uitzendingen en publicaties centraal stellen. Door veel Curaçaoënaars wordt verwachtingsvol naar de dag van vrijdag uitgekeken, anderen hopen vooral dat er zich geen incidenten voordoen en zij maken zich daaromtrent grote zorgen. Hoe het ook zal zijn, Uw Hoofdredacteur is in de gelegenheid het van dichtbij mee te maken en U omtrent de uitslagen te informeren in de volgende edities van "Een Zonnig Avontuur."

Zoals gezegd, de spanning rond allerlei politici en hun partijen wordt steeds groter. Een enorme rol is weggelegd voor media als kranten en televisie. Zo kon het bijvoorbeeld zijn dat er gisteren op de voorpagina's van veel kranten weer aandacht werd besteed aan de ex Minister-president. Geïnteresseerde lezers weten het vast nog wel, enige tijd geleden werd deze ex premier in verband gebracht met een voortvluchtige Italiaanse man welke wordt gelinkt aan de Maffia. Met kracht ontkende de ex premier dat er financiering voor activiteiten van hem en zijn partij zou hebben plaatsgevonden met bijdragen van de bedoelde Italiaanse supporter. Welnu, gisteren werd op verschillende voorpagina's een foto geplaatst waarop bankafschriften waren afgedrukt ten name van de levenspartner van de ex premier. Daarop blijkt duidelijk te zien dat er door de Italiaanse supporter extreem grote geldbedragen zijn overgeboekt welke vervolgens, veelal op dezelfde dag, cash werden opgenomen. Dat lijkt toch niet geheel en al in overeenstemming met de eerdere ontkenning van de ex premier. U ziet, niet altijd is alles wat het lijkt te zijn op dit normaliter zo fraaie eiland.

Vanochtend vroeg meldde zich ook de heer Pinoccio. Hij zag er wat verfomfaaid uit, al was de enorme stroom van woorden die hij uitte hetzelfde als steevast elke morgen. "Ik ben gisterenavond al om half negen naar bed gegaan Hoofdredacteur", zo berichtte de heer Pinoccio. Nu is het niet zo dat Uw Hoofdredacteur daar in de regel verslag over uit laat brengen maar aan de toon van de heer Pinoccio hoorde Uw Hoofdredacteur wel dat sprake moest zijn geweest van een uitzonderlijke situatie. Vooraleer hij de heer Pinoccio om een nadere toelichting kon vragen, spuide deze echter al zijn verhaal. "Ik had namelijk nog een flesje oude rum staan en dacht, kom laat ik eens een Mojito gaan maken. Nou, ik had het drankje opgedronken en wilde nog een paar baantjes gaan zwemmen toen ik merkte dat mijn benen niet mee wensten te werken. Ik ben dientengevolge maar lekker in mijn mandje gekropen. En, nu ben ik helemaal fit." U begrijpt, Uw Hoofdredacteur was met stomheid geslagen. De moraal van het verhaal? Wilt U op tijd kunnen gaan slapen? Neem dan een Mojito van de heer Pinoccio!

Dacht Uw Hoofdredacteur dat de oudste olijkerd, dochterlief Julia, inmiddels haar draai wel had gevonden op haar school, niets blijkt minder waar. Toen Uw Hoofdredacteur namelijk gisteren aan het begin van de avond huiswaarts keerde, werd hij door dochterlief aangesproken. "Het was geen leuke dag vandaag Pap. Ik had een grote ruzie met de juffrouw. Dat ging zover dat de juffrouw zelfs zei dat ze er meer dan genoeg van had en het zat was. Ik begrijp echter volstrekt niet waarom ze dat zei." Na enig doorvragen bleek dat dochterlief, als enige in de klas, was blijven aangeven dat ze niet snapte welke opgaven zij zou moeten maken. Opgaven overigens die zij, tot op de dag van gisteren, normaliter zonder enig probleem tot een goed einde brengt. "Toen ben ik maar een beetje gaan huilen en blijven volhouden dat ik het niet begreep", zo wist dochterlief te vertellen. "En toen werd de juf boos. Gelukkig is het nu weer goed hoor Pap. Toen ik uiteindelijk de opgaven gewoon ben gaan maken was de juffrouw heel tevreden. Vreemd of niet Pap?" Uw Hoofdredacteur schreef het al eens eerder: het grietje kan zo het theater in!

Wordt vervolgd…..      

Geen opmerkingen:

Een reactie posten