Totaal aantal pageviews

dinsdag 21 mei 2013

Een, twee drie: VUUR!!

Op het nog altijd snikhete eiland Curaçao is de dinsdag alweer aangebroken. Het is vandaag 21 mei 2013 en de werkweek vordert dus alweer gestaag. Uw Hoofdredacteur is niet langer alleen, immers gisteren gelukte het inderdaad om de vervanger van de (veel) rustiger Fries, uit een grote KLM Boeing te halen. Bullie, want zo heet de goede man, was bij aankomst op het locale vliegveld Hato onmiddellijk aangenaam verrast door de temperatuur op dit zo fraaie eiland. "Man, man, wa is't hier heite!" zo liet Bullie weten. Nadat Uw Hoofdredacteur hem had afgeleverd bij zijn tijdelijke onderkomen aan de Oostkant van dit eiland, werd nog even bijgepraat, een biertje gedronken en werd de afspraak gemaakt elkaar vanochtend weer  op de werkplek te ontmoeten. Uw Hoofdredacteur is vanzelfsprekend uitermate benieuwd naar Bullie's ervaringen, maar is ook zeker verheugd dat hij weer ondersteuning naast zich heeft. Hoe het Bullie zal vergaan? U kunt ervan verzekerd zijn dat Uw Hoofdredacteur U daarvan op de hoogte zal gaan houden in volgende edities van "Een Zonnig Avontuur."

Het is, vanaf de zijde van de politie en het Openbaar Ministerie, zeer stil daar waar het gaat om eventuele vorderingen in het onderzoek naar de daders van de moord op de heer Wiels. Sterker nog, na het bericht dat de vluchtauto was aangetroffen is er geen enkele informatie meer naar buiten gesijpeld. Voer voor vrije interpretatie van velen op dit eiland derhalve. De ene na de ander complottheorie ziet dan ook het daglicht. Wat ervan waar is? Uw Hoofdredacteur weet het volstrekt niet! Het blijft dan ook afwachten op een doorbraak, zo die er al zal komen, in dit onderzoek. Wat wel duidelijk is, is het feit dat een doodgeschoten politicus inmiddels aanleiding heeft gegeven tot een discussie rond de veiligheid van politici als Ministers en Statenleden. En, zo kon het dan ook zijn dat er thans een voorstel is gelanceerd dat zegt dat het alle politici moet worden toegestaan rond te gaan lopen met een vuurwapen. In de optiek van de initiatiefnemer, de heer Charles Cooper, kan  daardoor de veiligheid van politici worden geborgd. Nu is het overigens al langere tijd zo dat het Ministers en leden van de Rechterlijke Macht is toegestaan een wapen te dragen. Het gaat in dit geval dus om uitbreiding van die bevoegdheid voor Statenleden; de Parlementariërs van Curaçao. U begrijpt: Uw Hoofdredacteur is ten zeerste benieuwd hoe een besluit zal uitvallen, maar vreest op voorhand dat het aantal vuurwapens op dit eiland beduidend zal gaan toenemen. Of het daardoor veiliger zal worden is overigens maar zeer de vraag!

Zoonlief Levi, de jongste olijkerd, zal aan het einde van dit schooljaar overgaan naar groep 3 van de basisschool. Althans, daar is het mannetje van overtuigd. "Ik ben nu al de grootste van de klas Pap! Ik weet zeker dat ik er daarom alleen al uit moet. En dus ga ik naar groep 3", zo wist de grootste vriend van Uw Hoofdredacteur met een dikke lach op zijn gezicht te vertellen. Nu zit dochterlief, Julia geheten, al bijna een schooljaar lang in groep 3. Zij achtte het daarom ook tijd geworden om haar broertje te gaan vertellen hoe ingewikkeld het leven van een scholier in groep 3 eigenlijk wel is. "Het is niet niets hoor! Je moet heel goed kunnen rekenen Levi en ook heel goed kunnen lezen. Je mag geen speelgoed meer meenemen en je moet de hele dag stil achter een tafeltje zitten. Ik ben wel heel benieuwd of jij dat kunt hoor. Ik kan het overigens wel!" zo deelde zij de jongste olijkerd tussen neus en lippen mee. Klaarblijkelijk had dat het mannetje toch enigszins tot nadenken gestemd. En zo kon het dan ook zijn dat hij zich enige dagen geleden wendde tot Moeder de vrouw met een vraag. "Mam, heb je even tijd? Als je 10 minuten tijd voor me hebt, wil je me dan even leren lezen?" Toen Moeder de vrouw hem berichtte dat leren lezen wel wat meer investering vergde, nam zijn enthousiasme niet af. "Dan kijk ik gewoon ook even naar "Ik Mik Loreland" en dan neem ik ook wel even 10 minuten schrijfles. Ach, ik kan dat allemaal zo hoor. Ik maak me er geen zorgen om!" En, aldus geschiedde. "Ik ben een boom" en "Ik ben een tak", kan het ventje inmiddels dan ook vloeiend vertolken. Nu de rest nog.....

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten