Totaal aantal pageviews

vrijdag 13 september 2013

Twee verschillende oren?

Vandaag is het, op het zo fraaie eiland Curaçao, vrijdag 13 september 2013 geworden. Het is zeer warm op Curaçao, nu het er vandaag volkomen windstil is. Met een zee die zo glad is als een spiegeltje, nu iedere golf ontbreekt, is het een zeer bijzondere dag op dit eiland. Als het maar geen stilte voor de storm is, het is immers wel degelijk vrijdag de 13e vandaag! Uw Hoofdredacteur zit alweer enige tijd op zijn werkplek, al startte hij de dag vanochtend al vroeg in de loods op Industriepark Brievengat. Op dat moment overigens nog in de stromende regen. Maar, zoals gezegd, thans is het warm en ziet het ernaar uit dat de temperatuur in de loop van de dag nog fiks zal gaan stijgen. Het is tijd U even bij te praten over allerlei ontwikkelingen op dit mooie eiland, want die waren er de afgelopen dag weer in voldoende mate. Daartoe dient dan ook, zoals U weet, deze editie van "Een Zonnig Avontuur."

Wanneer U wellicht al eens in uw leven op Curaçao bent geweest en daarnaast van een biertje houdt, dan bent U vast en zeker bekend met het merk dat op dit eiland normaliter veel wordt geschonken. In dit geval handelt het om het biertje met de naam "Polar", hetwelk wordt geproduceerd in Venezuela. Persoonlijk vindt Uw Hoofdredacteur deze "gouden" drank uitmuntend van smaak, reden waarom hij nog wel eens zo af en toe een aantal blikjes in huis haalt. De afgelopen zes weken echter, is dat niet meer mogelijk. Om de een of andere duistere reden is er geen enkele winkel meer waar "Polar" te verkrijgen is. "Een enorm probleem", zo verzuchtte de bevolking. Welnu, de oplossing is nabij. Hedenochtend immers presenteerden de verschillende media groot nieuws: "Curaçao krijgt haar eigen bier." Een foto, waarop een flesje was afgebeeld onder de naam "Brion" vormde het bewijs. Toen Uw Hoofdredacteur de bijgevoegde tekst eens wat nader onder de loep nam, plaatste hij bij de krantenkop toch wel enigszins een vraagteken. Het blijkt namelijk dat de "godendrank" wordt gebrouwen op Barbados en niet op Curaçao. Maar goed, Uw Hoofdredacteur wil geen kniesoor zijn en is in zijn leven al eens op Barbados geweest alwaar de pils vervolgens prima smaakte. Hij heeft dan ook besloten om de "Polar" maar te verruilen voor "Brion." Eens kijken of dat gaat bevallen!
De Olijke Twee maakten Uw Hoofdredacteur vanochtend deelgenoot van een enorm probleem. U moet weten, het tweetal krijgt op hun school wekelijks les in computervaardigheden. Kreeg Uw Hoofdredacteur in het verre verleden nog les met een inktpotje en een heuse kroontjespen; de wereld van scholieren is inmiddels geheel anders. Nu is er, zo berichtten de olijkerds, niets mis met die computerles. Nee, het gaat om de zogenaamde randapparatuur. "Het is namelijk zo Pap, dat de kussentjes van de koptelefoons af zijn geraakt", zo wist de oudste olijkerd, Julia geheten. "En, dan zit de koptelefoon niet fijn op je hoofd!" Daarvoor had Uw Hoofdredacteur, vanzelfsprekend, alle begrip. Het probleem waarmee de jongste olijkerd, Levi geheten, hem vervolgens confronteerde, was vele malen groter. "Pap, ik heb er echt last van! Als ik de koptelefoon opzet, dan krijg ik enorme pijn in mijn oren. Jij zegt altijd wel dat ik iets aan mijn oren mankeer, maar dat is eigenlijk ook echt zo. Immers, wanneer ik de oordopjes van Mama's iPod gebruik, dan is het zo dat een dopje goed blijft zitten en de andere niet. Ik weet hoe dat komt. Ik heb namelijk twee verschillende oren! Wat zeg je? Heeft iedereen dat? Nee, dat bedoel ik niet! Mijn ene oor is groter dan het andere. Dat is het probleem. Ik heb dat ook, al vanaf mijn geboorte, met mijn voeten. De ene is groter dan de andere. Het is mij dan ook een raadsel dat ik aan beide voeten dezelfde maat schoenen pas. Waarom moet je zo lachen Pap? Snap je dan niet dat mijn oren veel pijn doen van die koptelefoons? Ik hoop wel dat je er iets aan kunt doen! Pap? Papa? Papahahahahaha.........".

Wordt vervolgd.....  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten