Totaal aantal pageviews

vrijdag 8 november 2013

Geld verdienen?

Het is vandaag vrijdag geworden op het zo fraaie eiland Curaçao. Om precies te zijn, het is 8 november 2013. Nadat gisteren, zo aan het eind van de middag, de regen weer gestaag uit de hemel viel, is het momenteel gelukkig droog, en aangenaam qua temperatuur, op Curaçao. Voor Moeder de vrouw is de laatste werkdag van de week alweer enige tijd geleden begonnen en de beide olijkerds zijn druk doende met hun laatste schooldag. Uw Hoofdredacteur daarentegen kent vandaag zijn laatste vakantiedag, nu aanstaande maandag de werkzaamheden weer volop zijn leven gaan beheersen. Het was me de vakantie wel! Weken werden doorgebracht met het wachten op klusjeslieden, televisiemonteurs en op UTS, de locale internetprovider. Nou, het wachten heeft behoorlijk vrucht afgeworpen. De klusjeslieden hebben inmiddels namelijk laten weten dat zij eerst op 16 november hun hamer en zaag uit de gereedschapkist wensen te halen; op UTS wordt nog altijd gewacht en de televisie werkt. U ziet, het wachten heeft, slechts op een enkel onderdeel weliswaar, behoorlijk geloond. Waarschijnlijk zal het komende maandag, wanneer Uw Hoofdredacteur weer aan zijn werk is, zo zijn dat er gebeld wordt door UTS met de mededeling dat de monteur voor de poort staat. Het is nu eenmaal niet anders op dit eiland!

De Olijke Twee wacht vandaag een zeer spannende dag. Er is immers sprake van een heuse sponsorloop, waarbij de opbrengst bestemd is voor een zorgboerderij die kortgeleden haar activiteiten door brandstichting zag lamgelegd. Welnu, de beide olijkerds waren er al vroeg in de ochtend helemaal klaar voor toen zij besloten om, vlak voor de neus van Uw Hoofdredacteur die net zijn eerste kopje koffie genoot, alvast te gaan warmlopen. Het was dus vroeg in de ochtend al een drukte van belang in Huize Hoofdredacteur. Toen Uw Hoofdredacteur het olijke tweetal meldde dat het tijd werd om hen naar school te gaan brengen, vroeg de jongste olijkerd, Levi geheten, nog even respijt. "Pap, wacht even! Ik moet nog even mijn portemonnee pakken. Anders kan ik mijn geld niet opbergen." Uw Hoofdredacteur was enigszins verbaasd en vroeg dan ook ter verduidelijking waarom het ventje van plan was om geld mee te gaan nemen naar school. "Nee Pap! Ik neem geen geld mee naar school, ik neem geld mee vanaf school. Het is toch immers zo, dat ik per rondje dat ik ga rennen, geld verdien? Nou, dat wil ik liever niet verliezen, dus ik neem mijn portemonnee mee. Dat begrijp je toch wel?" U begrijpt, het had nogal wat voeten in de aarde alvorens het ventje begreep dat hij in persoon weinig van het rennen zou overhouden. In elk geval was hij het met het uitgangspunt dat de opbrengst bestemd was voor een zorgboerderij, volstrekt niet eens!
Komende zaterdag wacht het gezin Hoofdredacteur een echte familiedag. Wat is er namelijk aan de hand? Nou, zoals U zich wellicht nog kunt herinneren, dienen de beide olijkerds elke zaterdag aanwezig te zijn bij zang- en muziekles. Welnu, de muziekschool heeft de deuren geopend voor vriendjes en vriendinnetjes. Zaterdag mogen de Olijke Twee dus elke een maatje meenemen om deel te nemen aan de les. Vrijwilligers werden al snel gevonden waarna Moeder de vrouw besloot dat het dan leuk zou zijn om vervolgens een bezoekje te gaan brengen aan de bioscoop. Aldaar zal een vertoning plaatsvinden met als titel: "Sinterklaas en de Pietenschool." Vervolgens, zo werd unaniem besloten, zal een kindvriendelijke eetgelegenheid zoals McDonald's worden bezocht. En nadien, na het verorberen van waarschijnlijk een "Happy Meal", zullen de vriendjes blijven logeren. Op zondagochtend staat dan nog, ter afsluiting, een geweldig ontbijt gepland. U ziet, Uw Hoofdredacteur komt het weekeinde wel weer door. UTS is immers toch niet geweest waardoor kijken naar het vaderlandse voetbal onmogelijk zal zijn. Dan dus maar naar de Goedheiligman!

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten