Totaal aantal pageviews

zondag 21 juli 2013

Hier spreekt de klusjesman (%$#&*)!

Zondag is het vandaag op het zo fraaie eiland Curaçao. Om wat exacter te zijn: het is vandaag zondag 21 juli 2013 en het is de dag dat de Tour de France 2013 eindigt in de hoofdstad van Frankrijk, Parijs. Vanzelfsprekend zal Uw Hoofdredacteur vandaag dan ook weer aan het beeldscherm gekluisterd zitten; het blijft immers een geweldig spektakel! Het is nog altijd warm op dit eiland. Met temperaturen die dagelijks de dertig graden Celsius ver te boven gaan is het steevast even puffen geblazen. Al begreep Uw Hoofdredacteur overigens dat het in het verre, en normaliter zo koude, Nederland ook warm is. Immers gisteren, zo tegen het moment dat het middernacht zou gaan worden in Nederland, had Uw Hoofdredacteur even contact met Moeder de vrouw. Zij verblijft nog altijd in het verre Vaderland, vergezeld door beide olijkerds. Welnu, het gezelschap was te gast bij de 95% Friese familie. En, Moeder de vrouw en de beide 95% Friese echtgenoten zaten, tegen de klok van twaalven, nog heerlijk buiten te genieten van een drankje. Niet dat Uw Hoofdredacteur daar overigens iets van kon zien. Hij praatte dientengevolge tegen een geheel donker scherm omdat in het Friese Heerenveen verlichting ontbrak. Wel begreep hij dat er sprake was van een uitermate gezellig weekeinde, met als hoogtepunt een tripje met een zogenaamde fluisterboot in het pittoreske Giethoorn.  

Al een dag eerder waren Moeder de vrouw en de Olijke Twee aangekomen in Heerenveen. Nu moet U weten: de 95% Friese eega van de 95% Fries is niet bepaald in de wieg gelegd voor het huishouden. Daaraan heeft zij eigenlijk, al sinds jaar en dag, een broertje dood. In het verleden schreef Uw Hoofdredacteur daar dan ook al met enige regelmaat over. Hij had echter de hoop dat, na de terugkeer van de 95% Friese familie naar Nederland, er daadwerkelijk enige verbetering zou zijn opgetreden. Welnu, niets bleek minder waar. Toen Moeder de vrouw zich namelijk meldde bij de huisdeur van de 95% Friezen werd zij wel uitermate enthousiast ontvangen. "Oh, Moeder de vrouw! Wat ben ik toch blij dat je er bent. Ik moest namelijk al enige uren geleden de was ophangen. Kom! Ik wijs je even de weg. De droogmolen staat op het dak en zie: hier is al de wasmand. Ik zie je zo, oké? Och, wat een geluk. Wat ben ik toch ontzettend blij dat jullie er eindelijk zijn. Hoe kom ik toch aan die mazzel? Hartelijk welkom!" zo berichtte de 95% Friese eega. U ziet: sommige dingen veranderen waarschijnlijk nooit!
Overigens had ook Uw hoofdredacteur gisteren de dag van zijn leven. Na een zeer drukke werkweek is het toch immers heerlijk om op de zaterdag wat langer in de echtelijke sponde te kunnen blijven liggen? Maar ja, iets na de klok van zevenen: Telefoon! "Hallo Hoofdredacteur? Ja, U spreekt met de klusjesman! Ik kom vandaag even de vloer op de bovenverdieping leggen. En zondag ook. Er is weliswaar geen trap naar die bovenverdieping, maar dat geeft niets. Ik heb een trap meegenomen. Ik klim dus via het raam naar binnen. Het zal wel wat geluidsoverlast geven. Maar ja, U bent nu toch al wakker is het niet. Wat zegt U? Hoe laat ik er zal zijn? Nu, U moet weten, ik sta nu voor Uw slaapkamerraam. Grappig, of niet? Ja hoor, het wordt zeker een fijne dag!" Welnu, U begrijpt, uitslapen was er niet bij. Ook vandaag zal dat dus niet het geval kunnen zijn. Maar ja, dan heb je dus wel een vloer op je bovenverdieping. Nu nog een trap!

Wordt vervolgd.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten